Az online pénztárgépekre vonatkozó műszaki előírásokat a 9/2016 (III.25.) NGM rendelet megváltoztatta. Az új követelményeknek megfelelő pénztárgépek alkalmasak az üzemeltető váltás megvalósítására, azaz „átszemélyesítés”-re.

 

 

Átszemélyesítésre lehet szükség a pénztárgép üzemeltetőjének megváltozásakor, például a pénztárgép eladásakor, vagy bérelt pénztárgép esetén a bérlés elején és végén. Ugyancsak szükség lehet az átszemélyesítésre akkor, ha megváltozik a pénztárgép üzemeltető adó törzsszáma (az adószám első nyolc számjegye), például a cég átalakulása, beolvadása (stb.) esetén. Az átszemélyesítést előírja a jogszabály a cserepénztárgép szerviz általi kiadásakor és visszavételekor is.

 

Fentiek értelmében vállaljuk az Euro-150TE Flexy (A014) és Euro-50TE Mini (A184) pénztárgépek átszemélyesítését az alábbi feltételek teljesülése esetén:

  • minimum V0004 szoftver megléte a pénztárgépen (Euro-150TE esetén)
  • rendezett, tartozásmentes mobilkommunikációs státusz
  • az új üzemeltető Állandó üzemeltetési helyen kívánja használni a pénztárgépet, vagy Tartalék pénztárgépként
  • az új üzemeltető Online2 PC kapcsolatot nem kíván használni (Euro-150TE esetén)
  • a Forgalmazói protokoll szerint, évente elvégzett Éves felülvizsgálat
  • 4 éves gép esetén cserélt AEE akkumulátor

 

Költségek:

  • pénztárgép szüneteltetése, valamint kapcsolódó feladatok elvégzése: 5.000,- Ft + ÁFA
  • átszemélyesítés, valamint kapcsolódó folyamatok elvégzése, mobilszolgáltatási szerződés megkötése: 25.000,- Ft + ÁFA

 

Átszemélyesítéshez szükséges:

  • Átszemélyesítési kód (nem Üzembe helyezési kód!), papír alapon, kinyomtatva
  • pénztárgép
  • régi pénztárgépnapló
  • valamint az alábbi iratok:

Magánvállalkozás esetén:

– Vállalkozói igazolvány/Önkormányzati igazolás
– Személyi igazolvány
– Bankszámlaszám (Azon magánvállalkozók esetében, akiknek 4-sel, 6-sal kezdődik az adószáma és alanyi adómentesek, nem szükséges.)
– Hivatalos meghatalmazás (amennyiben nem saját részre veszi át a pénztárgépet)
Itt letöltheti a sablont http://www.mobil-adat.hu

Cég esetén:

– Cégkivonat
– Személyi igazolvány
– Aláírási címpéldány
– Bankszámlaszám
– Hivatalos meghatalmazás (amennyiben nem saját részre veszi át a pénztárgépet)
Itt letöltheti a sablont http://www.mobil-adat.hu

 

További költségek merülhetnek fel a fenti, átszemélyesítési feltételek teljesülésének pótlása érdekében. Pl. Elmaradt kötelező éves szervizes felülvizsgálat.

 

Szerviz szolgáltatási díjak

 

Online pénztárgépek átszemélyesítése tájékoztató a NAV oldaláról

Online pénztárgép átszemélyesítés, tájékoztató (224 letöltés)